پایگاه مجازی حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار

بایگانی

متن سخنرانی ماه محرم ۱۴۰۴-شب دوم

جمعه, ۷ تیر ۱۴۰۴، ۰۲:۱۴ ق.ظ

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین

 بحث ما این بود که آقا اباعبدالله الحسین حرکتشون از مدینه به کربلا برنامه ریزی داشتند برای یک انقلاب جهانی که ماندگار باشه تا قیامت دیشب نکاتی رو گفتیم نسبت به اینکه برای قیام اباعبدالله برای حرکت اباعبدالله چند مسئله اتفاق افتاد و در کنار آن هم در مقابل اباعبدالله الحسین هم یک انقلابی صورت گرفت که اون انقلاب منافقین بود توسط نفوذی های یزید. آقا اباعبدالله الحسین وقتی حرکتشون رو شروع کردن هدف حرکتشون هویت بخشیدن به اسلام بود هویت بخشیدن به حرکت پیغمبر بود هویت بخشیدن به عزت پیغمبر بود هویت بخشیدن به غدیر و آقا امیرالمومنین بود هویت بخشیدن به قرآن بود هویت بخشیدن به احکام الهی بود اون احکامی که بعد از شهادت پیغمبر عوض شد اون هویتی که بعد از شهادت پیغمبر عوض شد اون امیرالمومنینی که بعد از شهادت پیغمبر عوض شد اونایی که در کنار پیغمبر بودن پیغمبر شناس بودن امیرالمومنین شناس بودن اسلام شناس بودن بعد از شهادت پیغمبر وارونه میشن موقعیت ها عوض میشه بخاطر نفوذی هایی که بنی امیه در بدنه اسلام و مسلمین قرار میده که ابن زیاد پانصد نفر از اهل بصر و به عنوان نفوذی وارد کوفه می کنه، کوفه ای که امیرالمومنین را می شناخت با امیرالمومنین هم زندگی کرد شامی که امیرالمومنین رو شناخت پیغمبر رو شناخت علی رو دید پیغمبر رو دید امام مجتبی رو دید در زمان حیات امیرالمومنین بعد از شهادت امیرالمومنین در زمان حیات آقا امام مجتبی بعد از شهادت امام مجتبی لعن بر امیرالمومنین را واجب می دونستن در نمازشون به طوری که یعنی شده بود رکن نمازشون رکن که اگر کم بشود عمدا یا سهوا نماز رو باطل می کنه اینطوری هویت داده بودند، وارونه جلوه داده بودند الان هم همین طور وقتی که قیام آقا اباعبدالله اتفاق افتاد بعد از اون هم یک سری قیام ها اتفاق افتاد یک قیامی هم در کشور ما اتفاق افتاد در سال چهل و دو انقلاب ما بود در برابر یک حکومتی که دو هزار و پانصد سال هویت اسلام رو یک مقداری وارونه جلوه داده بود در کشور ما هم همینطور همین اتفاق هم افتاده فکر نکنید که فقط این مسئله برای در زمان حیات پیغمبر بوده نخیر هر جایی در هر مملکتی قیامی اتفاق بیفته اون قیام بعضی وقت ها با شکست مواجه میشه به خاطر چی؟ به خاطر اینکه یک سری نفوذی ها در اون قیام هستند که الحمدلله وقتی انقلاب ما به واسطه قیام مرحوم حضرت امام و همکاری شما و فرزندان و پدران شما این انقلاب اتفاق افتاد مرحوم حضرت امام هویت بخشید به شما هویت بخشید به ایرانی جماعت ها هویت بخشید به کشورش هشت سال دفاع مقدس برای این اتفاق افتاد که ایران عوض بشود اما عوض نشد منافقین اومدند هویت اسلام ایرانی را عوض کنند اما عوض نکردند الانش هم همینطور همین اتفاقی که ده دوازده روز کشور ما باهاش مواجه بود اصلشون اسلام بود اصلشون شیعه بود اصلشون ایران بود اصلشون ولی فقیه و نظام بود می گفتند ما با کشور کاری نداریم می گفتن ما با مردم کاری نداریم اما وقتی مستندات رو ما داریم می بینیم اون چیزی که اونا گفتن اون چیزی که ما داریم می بینیم زمین آسمون فرقه.

آقا اباعبدالله الحسین هدف قیامشون هویت بخشیدن به انسان بود دیشب سوالی مطرح کردیم که اگر ما حرکت اباعبدالله الحسین را انقلاب اباعبدالله الحسین رو بشناسیم چه فایده ای برا ما داره؟ اگر هدف قیام حرکت اباعبدالله الحسین رو نشناسیم این متاسفانه متاسفانه متاسفانه بعضی وقت ها اتفاق می افته که در منابر ما از هدف قیام اباعبدالله حرف زده نمی شود اگر حرفی هم زده بشود کاری می کنند آن منبر تمام بشود برای خیلی ها سنگین میشه هدف قیام اباعبدالله الحسین.

 یه جای ما منبر بودیم تو یکی از روستاهای نکا خودمون در ماه صفر دهه اول ما رفته بودیم منبر موضوع هدف قیام اباعبدالله الحسین بود، هر محرم و صفر لازم و واجب و تکلیفه که قیام اباعبدالله الحسین حرف ازش زده بشه تحلیل بشه چرا؟ چون تاریخ تکرار میشه چه فایده ای داره برای ما؟

اولین فایده اینکه ما با قیام اباعبدالله الحسین آشنا بشیم محرم و صفر قیام اباعبدالله الحسین رو بازخوانی کنیم اولین اثر و نتیجه اش اینه آماده میشیم برای قیام هایی که به نفع اسلام هست از اسلام برای دفاع از تشیع اگر کسی شیعه شناس نباشه هدف قیام اباعبدالله الحسین رو نشناسه وقتی یک اتفاقی مثل سال هشتاد و هشت در اون فتنه در روز عاشورا در ظهر عاشورا اگر یک عده ای بیان مقابل عزاداران اباعبدالله الحسین کف و صوت و هلهله بزنند برقصن در ماه عزا عبدالله الحسین خیلی ها نگاه می کنن این نکته اول. نکته ی دوم وقتی هدف سیدالشهدا شناخته نشه هر قدمی اگر ما برداریم امام حسین شناس نباشیم اون قدم اگر نگم قدم باطه، قدم قدم ضعیف می تونه باشه. چون امام حسین هدف قیامشون رو فرمودند هدف قیامشون چیه هدف قیامشون اینه امت پیغمبر اصلاح بشه. این اصلاح شدن هر لحظه است هر زمان هست چرا چون امکان داره انسان دیگه ممکن الخطاست بعضیا میگن جایز الخطاست که کاملا اشتباه و غلطه بلکه ممکن الخطاست اگر بگید جائز الخطاست هم خدا رو مسخره کرده هم خودش رو مسخره کرده و هم دین پیغمبر رو مسخره کرده یعنی خیلی راحت من می تونم خطا انجام بدم. معصوم فرموده قرآن فرموده اگر کسی این رو خیلی راحت شاید بگم ولی سخت می تونه باشه برای من انسان اگر انسان هر لحظه ممکنه مبتلای به گناه بشه اینی که میگیم مبتلای به گناه بشه به عمد ها اینی که میگیم بعضی ها میگن جائزالخطا یعنی اینکه انسان هر لحظه باید مبتلای به گناه بشه برگرده معصوم فرموده اگر این اتفاق بیفته یعنی خود خدا رو مسخره کرده.

 هدف قیام اباعبدالله اگر من بشناسم باعث میشه من تربیت بشم دینم تربیت بشه هدف اباعبدالله اینه تَشَیُّع تربیت بشن خدا رحمت بر مرحوم امام اینکه گفتم تاریخ تکرار می شه به خاطر همین مسئله است شما می دونید اولین رقص و هلهله و پایکوبی در ظهر عاشورا در کربلا اتفاق افتاده در چند مقطع اتفاق افتاده یکی جایی که علی اکبر به شهادت میرسه یکی جایی که آقا اباعبدالله زخمی میشه یکی جایی که ابوالفضل العباس به شهادت میرسه یه جا که خیمه ی آقا ابوالفضل العباس عمو خیمه اش به زمین میاد یه جای دیگه هم خیلی دیگه برای ما گران تمام میشه بعد از شهادت اباعبدالله است. اگر حسین شناس نباشیم همین اتفاق برای ما می افته بعد از آن در کشور ما در کشور شیعه اتفاق می افته حالا من کشورهای دیگه رو کاری ندارم که در ظهر عاشورا برای خودشون جشن و عروسی می گیرن برای بچه هاشون حالا کاری نداریم اونا مخالفن اونا سلفی مسلکن اونا وهابی مسلکن ما با اونا کار نداریم با شیعه کار داریم یه جایی که در کشور ما اتفاق افتاده در زمان اوایل انقلاب که مرحوم حضرت امام سخنرانی شدیداللحنی داشتن وقتی اتفاق می افته به واسطه فلانی که دستور میده به خاطر یک مسئله در محرم بوده برید رقص هله کنید بعد از اون هم دوباره اتفاق افتاده و امثال این اتفاق می افته.

قیام اباعبدالله حسین فقط برای امام حسین نیست هر کسی حسین شناس باشد می تواند به نام امام حسین قیام وقتی مرحوم امام خدا رحمتشون کنه انقلاب رو پایه ریزی کردن من این رو شب رحلت مرحوم امام گفتنم که وقتی میان در نجف با مراجع نجف نشست برقرار می کنن مرحوم آ سید محسن حکیم مرجع تام اون زمان عراق از مرحوم امام سوال می کنند هدف قیامت چیه و در قیامتون از چه کسی تاسی کردید مرحوم امام فرمودند از عاشورای اباعبدالله الحسین تو خاطراتشون نقله وقتی که مرحوم امام این حرف رو زدن یه دفعه متوجه میشن صورت مرحوم آ سید محسن حکیم رنگش عوض میشه عصبانیت میآد تو چهره شون به طوری که با نگاه غضب آلود امام رو نگاه می کنه شما و امام حسین کجا؟

قیام امام حسین بی نتیجه نیست.  

بعضی ها مثل این مرجع عالیقدر میگن که قیام امام حسین فقط همون بوده دیگه قابل تکرار نیست بزرگواران چند تا شباهت تو قیام هایی که حسینی مسلک باشه به نام اباعبدالله الحسین باشه چند تا شباهته بین انقلاب ما و قیام اباعبدالله

 اولین شباهتش اینکه انقلاب اباعبدالله الحسین الگو شده برای جهانی الگو می شه انقلاب من و شما انقلاب مرحوم امام که من و شما نفس می کشیم ددداین انقلاب 

سه تا نمونه فقط من مثال بزنم از سه تا بزرگ که اینها الگو گرفتن از قیام اباعبدالله الحسین

 اولین نفر یکی مثل رهبر استقلال هند ماهاتما گاندب وقتی که قیام خودش رو در هند شروع می کنه یک جمله ای داره که من برای هند درسی که از امام حسین شیعیان آموختم اینه که انسان ها می تونند با وجود آنکه مغلوب و کشته بشوند پیروز بشوند. قیام هایی که تو هند اتفاق افتاده به واسطه این شخصیت با اینکه بعضی جاها با مشکل مواجه شد اما غالب شدند انقلاب من و شما انقلاب مرحوم امام که تا سال شصت و هشت با رهبری مرحوم امام و تا الان با رهبری حضرت آقا این جاها که با مشکلات مواجه شده اما باز پیروز میدان بوده یه جایی که دشمن شکست خورده تو همین جنگ تحمیلی ده دوازده روزه بوده این دشمن اذعان داشته رژیم صهیونیستی اذعان داشته که ما با شکست مواجه شدیم آمریکا اذعان داشته که ما با شکست مواجه شدیم پس چی شد؟ که اگر ما کشته هم بشیم باز پیروزیم 

نفر بعدی بنیانگذار کشور پاکستان محمدعلی جناح میگه هر ملتی که بخواهد روی پای خود بایستد و از استقلال خود دفاع کند باید از امام حسین درس بگیرد.

 ببین باید از امام حسین درس بگیریم چرا؟ چون امام حسین برای دینش مقابل کفر قرار گرفت حالا کاری نداریم جلوترها هویت امام حسین رو عوض کردن امام حسین که همین بحث نفوذ که اتفاق می افته هویت اباعبدالله الحسین عوض می شه هویت قیام اباعبدالله الحسین عوض می شه‌ کی عوض می کنه؟ همین نفوذی ها. کجا عوض کردن؟ همون جایی عوض کردن که وقتی امام حسین در کوفه معرفی میشه به عنوان خارجی شناخته می شه. همون هایی این کار انجام دادن که یک عمری در کنار پیغمبر بودن یه عمری از نفس پیغمبر استفاده کردن یک عمری از نفس امیرالمومنین استفاده کردن یک عمری از نفس حضرت زینب استفاده کردن که اون وقت وقتی اباعبدالله الحسین قیامشون شروع می شه حرکتشون شروع می شه یزید لعنت الله علیه فتوا میدن همین نفوذی ها اونایی که امیرالمومنین و امثال امیرالمومنین به اینا سمت دادن اینا رو آقا معرفی کردن نمک اهل بیت رو خوردن نمکدان شکستن فتوا دادن خون امام حسین واجبه قتل امام حسین واجبه. همون کسایی که یه مدت شیعه بوده بعد رفتن در دستگاه حکومت ظلم مقابل اباعبدالله الحسین قرار می گیرد. انقلابی های ما مگه نبوده وقتی که دیدن چیزی از انقلاب گیرشون نمیآد از سفره انقلاب چیزی گیرشون نمیآد مقابل انقلاب قرار گرفتند یه عده ای که یک عمری از سفره انقلاب استفاده کردند مقابل انقلاب قرار گرفتن عبدالکریم سروش ها و ... که یه مدت تریبون انقلاب دستشون بوده اونا خم تریبون اسلام دستشون بوده اما مقابل اباعبدالله الحسین قرار گرفتن هویت رو عوض کرد هویت شیعه رو الان هم همینن که یک عده بلند می شن هویت اسلام و انقلاب رو عوض می کنن هویت دین رو عوض می کنن خیلی باید مراقب باشیم که دشمن دشمنه حالا می خواد بنی امیه باشه می خواد انقلابی باشه هیچ فرقی نمی کنه هر کسی در مقابل اسلام در مقابل انقلاب قدم برداره حتی منم باشم می تونم دشمن باشم هیچ فرقی نمی کنه تاریخ تکرار میشه همونایی که اطراف اباعبدالله الحسین خلوت کردن اطراف رهبر عزیز من و شما هم خلوت کردن اطراف امام را هم خلوت کردند.

 پس مراقب باشیم


۱۴۰۴-۰۴-۰۶
حسینیه روستای اسماعیل آقامحله