پایگاه حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار

طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
ما در قرآن 4مدل زیبایی داریم
اولین زیبایی زیبایی ظاهری یعنی اینکه قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِیَ أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ خوب لباس بپوشد عطر بزند ظاهرش را درست کند این زیبایی ظاهری است
اینکه می گویند هر کسی مومن است باید فقیرانه زندگی کند که اگر اینطور بشود له کردن شخصیت خودش است و لاغیر
مومن می تواند از بهترین نعمت ها استفاده کند بهره ببرد مشروط به اینکه غرور به او دست ندهدبگوید از طرف خداست و خودش را بالاتر نبیند
دومین زیبایی زیبایی آزمایشی هر چیزی که در اطراف ماست همه زیباست حتی خود ما ولی باید بدانیم همه این زیبایی ها برای امتحان و آزمایش انسان است
داستان علی گندابی را ببینید انقدر زیبا بود که وقتی روی صندلی قهوه خانه می نشیند یک نو عروس او را می بیند موهای خودش را بهم می ریزد سر و صورتش را بهم می ریزد تا تازه عروس شیفته اش نشود یکی می شود زلیخا قبل از ایمانش به یوسف شیفته ی یوسف بود که حتی می خواست با این پیشغمبر خدا همبستر بشود وقتی به یوسف ایمان می آورد بی خیال جمال یوسف می شود می گوید تا زیبایی خدا هست به زیبایی بنده خدا کاری ندارم
سومین زیبایی زیبایی کیفری یعنی اینکه أَفَمَنْ زُیِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا امان از زمانی که انسان زشتی را زیبا ببیند این خیلی خطرناک است
چهارمین زیبایی زیبایی معنوی
زینب کبری یک لقبی دارد بنام ام المصائب به همین سادگی ام المصائب نگفتند.
ام المصائب یعنی مادر مصیبت دیده ها. عموما به مصیبت دیده به کسی می گویند که هم پدر از دست داده باشد هم مادر هم برادر هم فرزند و برادر زاده.
این برای انسان معمولی اما وقتی به حضرت زینب سلام الله علیها می رسیم علاوه بر اینها چند مساله دیگر هم بوجود آمد
بعد از شهادت اهل بیت اسارت در انتظارش است که از امام سجاد سوال می کنند یابن رسول الله کدام واقعه عاشورا برای شما سخت بود؟ فرمودند اسارت
توهین خارجی در انتظارش است وقتی به شام رسیدند گفتند خارجی ها آمدند منظور از خارجی کسی نیست که از خارج از کشور عراق باشد نه گفتند همین مسلمانان هستند ولی بر حکومت یزید خروج کردند نگفتند اهل بیت رسول الله هستند گفتند خارجی هستند
معجر از سر کشیدن ها در انتظارش است و توهینات دیگر
بخاطر همین مسائل به زینب گفتند ام المصائب
ولی همین زینب کبری یک جا ام المصائب بودن خودش را فراموش می کند کاری می کند کارستان شعاری می دهد که خواهران شهید آن شعار را می دهند شعاری می دهد که مادران شهید آن شعار را می دهند.
آنجا کجاست وقتی می آید به کاج ابن زیاد و از ایشان سوال می شود بلایی که خداوند سرتان آورده را چطوری دیدید؟ فرمود ما رایت الا جمیلا فقط زیبایی دیدم
شما بغیر از اربا اربای علی اکبر بغیر از ذبیح بالقفای حسین بن علی بغیر از الاذن الی الاذن علی اصغر بغیر از خیمه های نیم سوخته اهلبیت بغیر از شتران بی جهاز در اسارت
یک دعا می کند کار هر کسی نیست خدایا این مصیبت را بر حسین آسان کن و بعد از شهادت ابی عبدالله الحسین می فرماید اللهم تقبل منا هذا القلیل یا هذا القربان خدایا این کشته کوچک را از ما قبول کن و امثال این دعاها در یک کلام ما رایت الا جمیلاست چون همه ی اینها را خدا می بیند و انا لله و انا الیه راجعون است
اما نکته ی بعدی از عبارت حضرت زینب اینجاست کسی که باعث شهادت ابی عبدالله الحسین می شود فکر می کند همه چیز تمام است نخیر تازه شروع کار است.
سیدالشهدا از حضرت زینب می خواهد ادامه فعالیت برادر را خواهر انجام بدهد لذا می بینیم وقتی می خواهد به میدان برود تصرف می کند بر قلب و سینه ی خواهر آرام می گیرد و بعد با تبلیغ و سخنرانی های فراوان در کوفه و شام چهره ی زیبا و فریبنده ی دشمن سیاه می شود و چهره ی سیاهی که دشمن برای آل الله درست کرده بودند در انظار عموم زیبا می شود


28بهمن1400
محفل شاه نجف
مسجد مهدیه شهرستان نکا