پایگاه حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

وَمَا أُمِرُوا إِلا لِیَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ حُنَفَاءَ وَیُقِیمُوا الصَّلاةَ وَیُؤْتُوا الزَّکَاةَ وَذَلِکَ دِینُ الْقَیِّمَةِ

سلائق دیگران مانند دین و دستورات الهی نیست بدلیل اینکه سلائق قضاوت است و قابل تغییر و طبق شرایط زمانی و مکانی است ولی دستورات الهی قابل تغییر و پایدار است و ثابت. اینکه خداوند به انبیاء دستور تبلیغ و پرستش خداوند را داده است و دعوت می کنند این مساله تبلیغ خودشان و دعوت به خودشان نیست و اینکه اگر چنانچه در این بین مردم با پیامبران لجاجت کنند و تفرقه افکنی داشته باشند این سابقه سبقه طولانی دارد و گذشته هم نسبت به انبیاء همین بوده و بخاطر همین مساله خداوند به پیامبران تسلی خاطر میداده.

اگر انبیاء و رسولان دنبال این هستند که وحدت بین مردم و امت به وجود آید باید بدنبال توحید و پرستش خالصانه خداوند باشند چون خلوص و بی پیرایه بودن عامل بقاء و رمز بقاء دین است 


حرم شهدای گمنام نکا

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

الَمْ یَکُنِ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ وَالْمُشْرِکِینَ مُنْفَکِّینَ حَتَّى تَأْتِیَهُمُ الْبَیِّنَةُ رَسُولٌ مِنَ اللَّهِ یَتْلُو صُحُفًا مُطَهَّرَةً فِیهَا کُتُبٌ قَیِّمَةٌ وَمَا تَفَرَّقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ إِلا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُمُ الْبَیِّنَةُ

بینه یعنی دلیل روشنی که بتوان با آ« با باطل مبارزه آشکار کرد.

اگر کسی بخواهد با کفر مبارزه کند باید با دلیل و منطق محکم و روشن باشد و اگر اینطور نباشد نباید انتظار داشته باشد که دیگران از عقیده خود دست بردارند و این دلیل می شود اتمام حجت. 

در اتمام حجت فرقی بین کفار و مشرکین ندارد. و هم چنین برای مردم غیر این دو که خداوند برای همه اتمام حجت و دلیل روشن فرستاده است و این اتمام حجت نیز بواسطه پیامبران و کتب آسمانی انجام می شود. 

یکی از ادله و بینه که خداوند برای ما فرستاده است قرآن است بدلیل اینکه: 

1-از هر خطا و انحراف و باطل و تحریف دور است 

2-دستورات قوام بخش برای زندگی فردی و اجتماعی ما دارد 

3-اوامرش سبب اعتدال و قوام جامعه می شود


حرم شهدای گمنام نکا