پایگاه حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلاة و السلام علی اشرف الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین
قال الله تعالی: أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ بَدَّلُواْ نِعْمَةَ اللّهِ کُفْراً وَأَحَلُّواْ قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ
حدود یک ماه است که خدا توفیق داده منت سر ما گذاشته تا ما برای سیدالشهدا عزادار باشیم.
عزاداری سیدالشهدا خیلی مهم است قدر آن را بدانیم اگر تا الان ندانستیم لااقل این چند روزی که از ماه محرم مانده و این ماه صفر بدانیم و بفهمیم.
زمانی عزاداری ما ارزش پیدا می کند که دو چیز در این عزاداری باشد
اولش ولایت اهل بیت در عزاداری است
انسانی که در او ولایت اهلبیت نباشد چند اثر در او پیدا می شود:
1.پوچ است به سمت پوچی می رود
2.خسر الدنیا و الاخره است هم در دنیا زیان دنیوی می بیند هم در آخرت زیان اخروی
3.از بهترین و با ارزش ترین نعمت الهی بی بهره است
وقتی این آیه‌ که در شروع بحثم تلاوت شد آیه 28 از سوره ابراهیم در اصول کافی هم هست در کتاب الاحتجاج بحار الانوار هم هست امام صادق می فرماید نَحنُ النِّعمَهُ الّتی اَنعَمَ اللهُ بِها عَلی عِبادِه آن نعمتی که خداوند بر بندگانش نازل کرده است ماییم وَ بِنا یفوزُ مَن فازَ یومَ القِیامَهِ و به وسیله ی ما در قیامت رستگار می شوند.
یا در جایی دیگر نقل است که ابویوسف بزاز می گوید من کنار امام صادق بودم تا این آیه شریفه تلاوت شد از من سوال کردند فَاذْکُرُوا آلاءَ اَللّهِ اَلا تَدْرِی مَا آلاَءُ اَللَّهِ ابویوسف می دانی این نعمت هایی که خداوند به آن اشاره کرد چیست؟ گفتم نه فرمودند: هِی اَعظَمُ نِعَمِ اللهِ عَلی خَلقِهِ وَ هی وِلایتُنا بزرگترین نعمت خداوند بر خلقش ولایت ما اهل بیت است.
انبیاء عزاداری کردند ملائک عزاداری کردند اجنه عزاداری کردند زمین و زمان عرش و فرش جمادات و نباتات پرنده و چرنده همه عزادار بودند حتی آمده است حکومت وقت بعد از شهادت سیدالشهدا اعلام عزاداری کرد
کدامشان ارزش داشت؟ بغیر از عزاداری حکومت وقت همه با ارزش بود
عزاداریست دیگر مگر می شود بی ارزش باشد؟ بله خب باشد عزاداری حتی برای امام حسین هم باشد بی ارزش است چون‌ در آن مجلس نه رنگ سیدالشهداست نه بوی سیدالشهدا.
اگر در مصیبت سیدالشهدا گریه هم می کنیم باید با ولایت باشد.
مگر نگفتند که إِنَّ لِقَتْلِ‏ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ اگر کسی برای حسین بن علی اقامه عزا کند اسمش ثبت و ماندگار است چرا شما گفتید که عزاداری آنها قبول نیست؟
اگر نگاه ظاهری به روایت داشته باشیم یزید هم مؤمن می شود نه مؤمن به ولایت والیان الهی بلکه مؤمن به فسق خودش مومن به ولایت شیطان بخاطر همین اسمش آنطور که باید ماندگار نشد زیارات منسوب به سیدالشهدا را مورد مطالعه قرار بدهید این اسامی شدند اسامی ملعونه
آدمی اگر ولایت در او باشد زنده است و عاقبتش هم به خیر است
پس مراقب باشیم بی ولایت از دنیا نرویم 
دومش نیت در عزاداری است
نیت ما براى حسین بن علی علیه السلام است یا برای خودمان گریه می کنیم یا برای غرض دیگه
در کتاب وسائل الشیعه از امام صادق روایت است که به شخصی بنام مِسْمَعِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِکِ فرمودند
فَلَوْ أَنَّ قَطْرَةً مِنْ دُمُوعِهِ سَقَطَتْ فِی جَهَنَّمَ لَأَطْفَأَتْ حَرَّهَا اگر یک قطره از گریه خالصی که عزادار امام حسین می ریزد به آتش جهنم ریخته یا چکانده بشود آتش جهنم را خاموش می کند و هر مرضی را شفا می دهد
یکی از اساتید قم می فرمودند طلبه ای دخترش سرطان گرفته با اصرار دخترش را پیش من آورد گفتم شما فردا بیا.
گفت طبق معمول هر شبم رفتم توی حیاط زیر آسمان خدا درد دل کردن و اشک ریختن به دلم افتاد شفای این بچه در اشک چشم گریه کن امام حسین علیه السلام است روضه خواندم اشک ها را در استکان ریختم فردا که پدر بچه آمد مقداری آب با آن اشک مخلوط کردم و دادم و گفتم ان شاء الله این آب متبرک است.
این طلبه رفت بعد از مدتی آمد و گفت این چه آبی بود که به من دادی؟ گفتم: این قطرات اشکی بود که برای روضه امام حسین علیه السلام خالصانه ریخته شده.
بمن گفت: دخترم را به آزمایشگاه بردم و به من گفتند این بچه نه مشکل خونی دارد و نه سرطان اشک بر سیدالشهدا کیمیاست.
ارزش عزاداری ولایت است و نیت خالصانه برای اهل بیت


حرم شهدای شهرستان نکا
1402/05/24