پایگاه حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار

ولادت 
حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار در سال 1366در خانواده مذهبی در شهرستان نکا متولد و در خانواده ای روحانی مسلک(پدری) وروحانی پرور(مادری) پرورش یافت.
ایشان از سادات (حسینی) و از نسل حضرت سیدالشهدا -علیه السلام- می باشند. به نقل از خودشان: "در همان دوره نوجوانی در پی این بودم که بفهمم از نسل کدام امام هستم؟ یا(بواسطه قضایای تاریخی کشتار و تشویق سادات)اصلا از نسل سادات هستم یا خیر بدنبال شجره نامه رفتم. از هر کسی سوال می کردم که شجره نامه را کجا می توانم پیدا کنم و مطالعه کنم بی نتیجه بود. چون یا آدرس شخص می دادند و او هم اظهار بی اطلاعی می کرد یا به کسی دیگر ارجاع می داد یا آدرس بقعه ی متبرکه ای می دادند که تولیت آن هم اظهار بی اطلاعی می کرد. 
حتی به قم هم رفتم گفتند باید نام چند جد خودت را بیاوری تا ما بتوانم بدست بیاوریم. اخر می دانید یکی از راه نسب شناسی همین است که اگر کسی شجره نامه نداشته باشد همین که نام اباء و اجداد خودش را بلد باشد نسب شناس متوجه می شود از نسل کیست. اینجا هم درمانده از قم به مازندران برگشتم.
روز عاشورایی بدون شرکت در مراسم عزاداری، در بقعه ی متبرکه ای مشغول زیارت بودم(کمتر اتفاق می افتد که من در مراسمات عزاداری شرکت نکنم)یکی از بستگان دور که او هم از سادات مشهور و آدم عجیبی است و صلاح هم نیست نامش را ببرم، مشاهده کردم و از هم سوال کردم. در جواب گفت سید! اتفاقا همین سوال برای من هم ایجاد شد در عالم رویا حضرت سیدالشهدا -علیه السلام- را مشاهده کردم بمن گفت فلانی تو از نسل منی"
کودکی و نوجوانی
محمد جواد بدلیل وضعیت شغلی پدر تحصیلات ابتدایی را در روستای حسین آباد از توابع شهرستان بهشهر آغاز و دو سال اول ابتدایی را در این روستا و سه سال آخر ابتدایی و مقطع راهنمایی را بدلیل ادامه فعالیت و منتقل شدن پدر به شهرستان نکا در این شهرستان به اتمام رساند.
تحصیلات حوزوی
در بعضی صحبتها بیان می داشت:"علاقه ی من به درس حوزه انقدر زیاد بود که از همان دوران ابتدایی با کتب فقه وتفسیر و حدیث آشنا شدم مطالعات این کتب بیش از کتب درسی مدرسه ی ما بود. یادم نمی رود جد پدر ام کتاب چند جلدی داشت بنام مناقب اهلبیت-علیهم السلام-نوشته حجت الاسلام سیدجلیل نجفی یزدی که بعد از فوتشان این کتاب هم ناپدید شد. این کتاب را می گرفتم هم سخنرانی می کردم هم روضه خوانی. بعضی وقتها هم برای پدر بزرگم مداحی می خواندم و او نیز تشویقم می کرد.
یا در منزل در همان دوران ابتدایی پارچه ای پیدا می کردم عمامه درست می کردم چادر مادر هم روی دوش به عنوان عبا روی چند متکا به عنوان منبر شروع می کردم به سخنرانی و روضه خوانی"
مادرم نقل می کرد:"پدر من مادربزرگی داشت که در دهه هفتاد به رحمت خدا می روند، با من وبرادر بزرگترم به محضر این مادر میروند. مادر بزرگ به برادر بزرگترم می گفت تو باید بروی به مدرسه علمیه، برادرم هم شدیدا مخالفت می کرد که حوزه بدرد من نمی خورد ولی تقدیر روزگار چنین شد که من بعنوان دومین فرزند خانواده به مدرسه علمیه رفته و مشغول تحصیل شدم"
در سال 81 وارد مدرسه علمیه مشغول تحصیل شدند و در مدارس علمیه مهدیه، محمدیه، امام جعفر صادق-علیه السلام-شهرستان نکا و فیضیه قم به تحصیل پرداختند.
اساتید
ایشان در دوران تحصیل خود از محضر اساتید و عالمان بسیاری استفاده نمود:
دروس دوره‌ی ادبیّات نزد اساتید شاه حسینی، مقدسی، حجج الاسلام گلدوست و محمدی بایع کلایی؛
دروس دوره فقه(لمعتین) نزد اساتید محمدی لائینی، حجج الاسلام گلدوست، محمدی لائینی، زهدی،محمدنژاد؛
دروس اصول فقه نزد حجج اسلام نیکزاد،محمدی لائینی؛
دروس مکاسب نزد آیت الله فلاحتی، حجج اسلام طاهری،محمدنسب، قائمی؛
دروس رسائل نزد حجج اسلام طاهری، محمدنژاد،محمودی؛
دروس کفایه نزد حجج اسلام قائمی،محمدنسب؛
تفسیر نزد حجج اسلام دریاباری، محمدی لائینی، میراحمدی؛
اخلاق نزد حجج اسلام محمدی لائینی، میراحمدی، محمدی بایعکلایی؛ 
تدریس
حجت الاسلام حسینی تبار بعد از مهاجرت از قم به مازندران در کنار تبلیغ، برای دانشجویان و علاقه مندان به علوم حوزوی کتب صرف، شرح لمعه(طهارت،صلاة،نکاح،زکات،صوم) را تدریس نمودند که بعدها بعضی از آنان به حوزه علمیه آمده و تحصیلات را رسما آغاز نمودند.
فعالیت مذهبی و اجتماعی
1.برگزاری جلسات تفسیر قرآن وحدیث در مساجد و هیئات شهرستان نکا از سال92 تا حال و شهرستان قائمشهر از سال92 به مدت3سال
که عمده سخنرانی های ایشان با موضوع خانواده و جوان می باشد.
2.مشاور و کارشناس اجتماعی مذهبی جشنواره تابستانی سواحل و تفرجگاه های مازندران در شهرستان نکا از سال 95 تا حال
تالیفات
ایشان از سال90 تحققات و مطالعات خود را بیشتر کردند در این میان بیش از 16جلد تحقیق، تالیف و مقاله داشتند ولی با اصرار به ایشان، رضایت به اجازه انتشار ندادند.

تالیف و گردآوری
1.کلام امام خمینی(نکته بیانات امام خمینی)
2.تفسیر آیه 21 سوره روم با موضوع خانواده سالم(تفسیر،خانواده)؛
3.شرح و تفسیر دعای روزانه ماه رمضان(اخلاق)؛
4.شرح14حدیث از 14معصوم(حدیث،اخلاق)؛
5.شرح آیات اخلاقی کتاب انجیل بر اساس آیات قرآن(تفسیر،اخلاق)؛
6.سی روز سی تمرین(خانواده)،
7.کلام رهبری(نکات بیانات مقام معظم رهبری)؛
و...
مقالات
1.روابط سالم در خانواده؛
2.روابط دختر و پسر آری یا خیر؟
3.دین گریزی

4.خانواده رو به زوال
و . . .