پایگاه حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار

بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و اله الطاهرین

یکی از بحث‌های که در قرآن و روایات مفصل مطرح شده و جای تأمل دارد و همه ما دنبالش هستیم بحث عاقبت بخیری است. 

میخواهیم دعا کنیم می‌گوییم: الهی عاقبت بخیر بشوی! 

از بزرگان و مراجع گاهی سؤال می‌کنند: چه دعایی کنیم؟ می‌گوییم: دعا کنید انشاءالله عاقبت شما ختم بخیر شود. 

این ایه قرآن است سوره قصص و العاقبة للمتیقین عاقبت برای متقین است عاقبت یعنی آخر کار زمانی که انسان رو بقبله برای جان دادن افتاده سمت راستش معصومین و انبیا سمت چپش شیاطین اینجا یک گوشه از خودش را می بیند.

یکی از عواملی که باعث می شود انسان حسن عاقبت پیدا کند محبت اهلبیت است در قلب اهل بیت جا باز کند.

اتسان دنبال این نباشد که ببیند دیگران چه می گویند یا دیگران چطوری هستند چون قضاوت عاقبت درست نیم کند.

کسی فکر نمی کرد کسی که حر اول کسی که جلوی امام را گرفت شب عاشورا بیاید به سپاه امام ملحق بشود کسی هم فکر نمی کرد عمرسعد کسی که در کودکی با امام حسین بوده می شناخته بیاید روبروی امام قرار بگیرد.

یا شما ببینید شهید ضرغام بروید زندگی ایشان را مطالعه کنید مادرش تعریف می کرد انقدر شر بود از دست این پسر سند منزل ما همیشه روی طاقچه بود مامورها می گفتند مادر این پسر را نفرین کن مادر دعا می کرد عاقبت بخیر بشود. 

یکی دیگر از عوامل عاقبت بخیری دعای مادر است مادر برای ضرغام دعا میکند می شود انقلابی در جنگ می شود فرمانده گردان که صدام برای سر او جایزه تعیین می کند می شود عاقبت بخیر بطوری که شهید می شود پیکرش بر نمی گردد. 

یا یکی از شهدای مدافع حرم که یکی از رفقای ما می گفت از همسایه های ماست بدنش مثل دفتر نقاشی پر بود از تاتو و خالکوبی می رود سوریه دعا می کند شهید بشود بدنش از خالکوبی ها پاک بشود شهید بشود و همینطور هم می شود پیکرش می سوزد.


مسجد مهدیه نکا


۰