پایگاه حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

اگر بتوانیم در محبت به اباعبدالله تا جایی پیش برویم که رضایت و محبت ارباب بی کفن رو بدست بیاوریم، می توانیم به مقام محبوبیت الهی دست پیدا کنیم؛ 

حبت یک رابطه دو طرفه است و باید در محبت امام طوری تبعیت کنیم تا راهی به قلب حضرت پیدا نماییم که نتیجه آن محبوب خدا شدن خواهد بود

فَمَنْ أَحَبَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَحَبَّهُ‏ اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّهُ‏ اللَّهُ تَعَالَى کَانَ مِنَ الْآمِنِینَ اما برای رسیدن به مقام محبوبیت در نزد خدا و اهل بیت باید هزینه بپردازیم.

در بسیاری از موارد رضایت امام با رضایت مردم تعارض پیدا میکنند و باید برای جلب رضایت ارباب رضایت مردم را فدا نمود.

در چنین مواقعی سخت است که انسان بتواند بر جو عمومی مقابل خود غلبه نماید و رضایت خدا  و اهل بیت را بدست بیاورد.

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ:‏ إِذَا أَرَدْتُمْ أَنْ تَکُونُوا إِخْوَانِی وَ أَصْحَابِی فَوَطِّنُوا أَنْفُسَکُمْ عَلَى الْعَدَاوَهِ وَ الْبَغْضَاءِ مِنَ النَّاسِ وَ إِلَّا فَلَسْتُمْ لِی بِأَصْحَابٍ‏ اگر خواستید از برادران و اصحاب من باشید، باید خود را براى دشمنى و کینه مردم نسبت به خود آماده سازید، و گر نه اصحاب من نیستید.

کسی هم می گوید خب ما طوری عمل میکنیم که هم رضایت امام را بدست بیاریم و هم رضایت مردم را. 

این حرف خوبی است ولی در خیلی از موارد شدنی نیست.

بحسین بن على نوشت:

یَا سَیِّدِی أَخْبِرْنِی بِخَیْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ مرا از خیر دنیا و آخرت آگاه کن.

فَکَتَبَ إِلَیْهِ‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ‏ فَإِنَّهُ مَنْ طَلَبَ رِضَا اللَّهِ بِسَخَطِ النَّاسِ‏ کَفَاهُ اللَّهُ أُمُورَ النَّاسِ وَ مَنْ طَلَبَ رِضَا النَّاسِ بِسَخَطِ اللَّهِ وَکَلَهُ اللَّهُ إِلَى النَّاسِ وَ السَّلَام‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِیمِ‏ اما بعد هر که رضاى خدا جوید در برابر خشم مردم خدا امورش را کفایت کند و هر که رضاى مردم جوید در برابر خشم خدا، خدا او را بمردم واگذارد و السلام.

آنچه را به اربابمان می رساند جلب رضایت الهی و خشنودی ارباب است. نگران جایگاه اجتماعی خود هم نباشیم با رسیدن به مقام محبوبیت الهی و راه پیداکردن به قلب ابی عبدالله خداوند محبت ما را در دل مردم خواهد انداخت.

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ:إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَحَبَّ عَبْداً قَالَ لِجَبْرَائِیلَ إِنِّی‏ أُحِبُ‏ فُلَاناً فَأَحِبُّوهُ وَ یُوضَعُ لَهُ الْقَبُولُ فِی الْأَرْضِ هر گاه خدا بنده‏اى را دوست دارد بجبرئیل میفرماید که من او را دوست دارم شما هم او را دوست دارید و او را در زمین مورد قبول قرار میدهد.


حسینیه روستای سیاوشکلا

۰