پایگاه حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و اله الطاهرین

زیارت کربلا مانند انجام اعمال حج است در روایت است کربلا بالاتر از حج است نه اینکه عظمت حج را پائین بیاوریم نه در روایت است خانه ی کعبه به خودش می بالد خداوند کربلا را به او نشان داد که تو به کربلا قبر سیدالشهدا نمی رسی.
یک روایت است از معصوم که زیارت کربلا مانند حج واجب است مستطیع شدی حج واجب می شود می روی کربلا هم استطاعت می خواهد مستطیع شدی می روی اگر نتوانستی مانند حج نائب می گیری که اعمالت را انجام بدهد.
اگر کسانی می‌خواستند بروند کربلا نتوانستند پولش را داشتند نتوانستند چه‌ مانعی دارد مهمان کنند چند نفری را که خیلی‌ها هستند که کربلا را ندیدند مهمان کنند
یک روایت است خیلی ساده اگر دستمان به کربلا نمی رسد ما اینکار را بکنیم در روایت از امام صادق علیه السلام است فرمود سجده بر تربت سیدالشهدا زمین‌های هفت گانه را نورانی می‌کند حجاب‌های هفت گانه را کنار می‌زند. کربلا نمی‌توانید بروید اما مهر تربت کربلا را سجده کنیم می‌توانیم برای مسجد کربلا بگیریم.
این گلایه را متوجه باشید می‌بینم مهر مساجد ما نوعا مهر غیر تربت سیدالشهدا است اخیرا تبدیل به سنگ شده.
موسی بن جعفر سلام الله علیهما فرمود به شیعیان من بگویید از تربت من برندارند تنها تربتی که خدا شفا قرار داده تربت سیدالشهدا علیه السلام است.
مشهدی ها مهر درست می کنند تربت مشهدد قمی ها مهر درستمی کنند تربت قم راهیان نور می رویم مهر درست می کنند عزیزان بزرگواران هیچ کدام از این مهرها به اندازه تربت سیدالشهدا مقدس نیست. یعنی تقدس این مهر ها باید زیر سوال برود.
خدا، رحمت کند مرحوم آیت الله میلانی یک آقایی بالای منبر داشت این را می‌خواند‌ ای خاک کربلای تو مهر نماز من. ایشان پایین منبر گریه می‌کرد داد زد نه شعر را درست کن ‌ای خاک کربلای تو اصل نماز من.
به مسجد این مهرها زیبایی نمی دهد فقط تربت سیدالشهداست که زیبنده می کند مساجد ما را محافل ما را.
 امام صادق علیه السلام جز بر تربت امام حسین علیه السلام سجده نمی‌کنند. بعضی از کارهاست که اگر نیت نداشته باشید خدا برای شما ثواب می‌نویسند از جمله این که تسبیح تربت امام حسین دست تان باشد.
می بینیم قم می رویم ری می رویم مشهد می رویم خبری از تربت نیست همه اش شده تسبیح پلاستیکی و چوبی و شاه مقصد و عقیق و ... فرمود اگر تسبیح از تربت امام حسین دست تان باشد غافل باشد مسبح نوشته می‌شود.
از تربت سیدالشهدا غافل نشوید خاک تربت مهرتربت تسبیح تربت همیشه همراهتان باشد.


مسجد شهید بهشتی نکا



۰