پایگاه حجت الاسلام سیدمحمدجواد حسینی تبار

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و اله الطاهرین
یکی از راه هایی که ما بتوانیم دعای اهلبیت محبت اهلبیت را بخریم طرفداری از اهلبیت است
معاویه نامه می نویسد به امیرالمومنین که در جنگ جمل هر کاری که خواستی با عایشه همسر رسول الله و طلحه و زبیر صحابی رسول الله کردی باید آماده جنگ باشی
امیرالمومنین هم در جواب فرمودند من آماده جنگ هستم
نامه را داد به طرماح فرمود وقتی رفتی شام مراقب آبروی علی باش
خبر دادند از صحابی علی آمده معاویه دستور داد بساطی پهن کنند تا این بنده خدا وسوسه بشود و تحت تاثیر قرار بگیرد به لکنت زبان بیوفتد
وارد کاخ معاویه می شود بی اعتنا با کفش پر خاک روی فرشها راه می رود خودش را به معاویه می رساند. معاویه بر تختش لم داده بود طرماح هم لم می دهد بطوریکه پاهای طرماح درازست.
اعتراض می کنند که پاهای خودت را جمع کن می گوید تا این مردک پاهای خودش را جمع نکند من پاهایم را جمع نمی کنم
عمروعاص می گوید معاویه این مرد بیابانیست با پول می توانی بخری 30هزار درهم پیشش می گذارند
معاویه می گوید از کجا آمدی عرض کرد از طرف امیرالمومنین علی نامه ای دارم برای امیر فلان فلان شده معاویة بن ابى سفیان
ناراحت شد که 30هزار درهم ساکتش نکرد، گفت : نامه را بده ببینم
می گوید روى پاهایت مى ایستى ، دو دستت را دراز میکنى تا من نامه على علیه السلام را ببوسم و به تو بدهم
گفت : نامه را به عمرو عاص بده
جواب می دهد امیرى که ظالمست ، وزیرش هم خائن است و من نامه را به خائن نمیدهم
گفت : نامه را به یزید بده
عرض کرد ما دل خوشى از شیطان نداریم چه رسد به بچه اش
معاویه پرسید : پس چه کنیم ؟
همانکه گفتم
نامه را می گیرد می خواند ناراحت می شود به کاتبانش امر می کند بنویسند علی تعداد لشگریان من به عدد ستارگان آسمانست خودت را آماده کن
 طرماح بلند می شود می گوید چرا علی خودم جواب نامه ات را مى دهم
 على خود به تنهایى خورشیدیست که ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت بدون خداحافظی می آید سمت کوفه
معاویه به عمرو عاص می گوید حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا یکى از شما به اندازه یکساعتى که این مرد از على طرفدارى کرد، از من طرفدارى کند
عمرو عاص گفت : بخدا اگر على به شام بیاید ، من که عمرو عاصم نمازم را پشت سر او میخوانم اما غذایم را سر سفره تو میخورم
کسی که می خواهد از ولایت اهلبیت دفاع کند باید از طرماح یاد بگیرد
باید از میثم تمار یاد بگیرد که زبانش را بخاطر علی می دهد
چقدر ما می توانیم از حقانیت اهلبیت را دفاع کنیم؟

مسجد شهید بهشتی نکا

۰